Tuan Punya Blog

Foto saya
Seremban, Negeri Sembilan, Malaysia
Seorang Mahasiswa di UiTM Shah Alam Jurusan Pengajian Sukan , SR 113

Ahad, 20 Mei 2012

Your Guardian Angel

Assalamualaikum...
Lama tak post anything kat blog nie so nows the time. For your information this blog also strictly not for academic references. Kemana menghilang selama ni is because of internship training for my course requirement. So, mahasiswa ini praktikal di Gimnasium Fakulti Sains Sukan & Rekreasi sebagai fitness instructor. Pada mulanya tak suka pown praktikal kat sana(maklumlah mahasiswa ni xsuka pergi gym) tapi lepas dah lama kat dalam tu, ahamdulilah boleh ar go through. Bak kata orang, tak kenal maka xcinta. Dah hampir 2 bulan praktikal kat sana, banyak juga pengalaman dan skill yang mahasiswa ini kaut.

Berbalik kepada tajuk kat atas, sebenarnya ianya merujuk kepada orang yang rapat dengan mahasiswa ini, tak kesah lah if its my family, colleague atau friends. Kalau siapa2 yang mengenali diri ini insyallah mahasiswa ini akan dilayan dengan sama rata. Kalau nak minta pertolongan insyallah mahasiswa ini akan menghulurkan tangan tidak kesar besar atau kecil yang pasti mahasiswa ini akan sedia menghulurkan pertolongan. Menyusahkan ke??? Tidak perlu gusar, mahasiswa ini akan mencuba sedaya upaya untuk membantu menyelesaikan masalah. Bagi yang tidak dapat diselesaikan, kemaafan dihulurkan kerana mahasiswa ini hanya manusia biasa juga yang banyak ruang yg perlu dibaiki.

Biarlah orang mengata kita, perbuatan ini hanya akan membuang masa, tenaga dan duit. Tapi pahala yang kita akan dapat berlipat kali ganda. Mungkin ada yg tidak selesa dan beranggapan mahasiswa ini hanya ingin mengejar populariti sebab itu dia terpaksa berpura-pura berlakon baik. Astaghfirullahiladzim, tidak terlintas dihati ini utk mengambil apa2 kesempatan dan kelebihan yang ada. Lebih baik kita membantu daripada dibantu. Memberi lebih baik dari menerima. Mahasiswa ini percaya sekiranya membantu orang yang dalam kesusahan kelak dimasa hadapan akan diberi pertolongan sekiranya mahasiswa ini dalam kesusahan. Hablur minanas hablur minallah, Insyallah.

Disini mahasiswa ini ingin memohon maaf pada beberapa perkara:

  • Maaf kerana tidak dapat menghadirkan diri dalam beberapa event penting seperti dinner dan malam anugerah kerana pergi membantu orang lain
  • Maaf selalu menghilangkan diri apabila diri ini diperlukan
  • Maaf kerana sentiasa memberi alasan apabila diajak keluar
  • Maaf kerana berbohong semata2 ingin menolong menjayakan program orang lain
  • Maaf kerana tidak jujur apabila ditanya hendak kemana
  • Maaf kerana meyatakan tidak kepada sesuatu
Sesungguhnya mahasiswa masih banyak ruang yang perlu diperbaiki dan apa2 teguran tidak akan diambil hati. Orang kata lebih baik kita merangkak diatas darat daripada mendongak ke atas langit sehingga tidak kenal kepada darata. Biarpun mahasiswa ini dikecam hebat dari the opposition side tapi dia akan terus berdiri teguh dan bangkit semula. Keep your hope up high and your head down low.
Tetapi Mahasiswa ini masih mencari2.... siapakah dihatinya??? Untuk mengisi kekosongan dalam hidup
Assalamualaikum

1 ulasan:

  1. Mahasiswi disini masih menunggu mahasiswa disana..untk mengisi kekosongan dlm hidup..walaupun skrg ada perselisihan phm antara kita =) maafkan mahasisiwi ini..sgt2..

    BalasPadam