Tuan Punya Blog

Foto saya
Seremban, Negeri Sembilan, Malaysia
Seorang Mahasiswa di UiTM Shah Alam Jurusan Pengajian Sukan , SR 113

Isnin, 28 Februari 2011

Hari Kedua Amali Perkhemahan Luar 2011/Bertolak ke Tasik Chenderoh - 29/1

Assalamualaikum...
Bersambungnya arie kedua perkhemahan...
Kami dikejutkan pada jam 5.30pg utk persiapan diri dan menunaikan solat fardhu subuh...

Selepas itu, kami menyanyikan lagu negaraku dan wawasan setia pelajar serta melakukan sedikit senaman bg mengisi waktu terluang, biasalah kata budak sportrec...benda2 nie common lah bg kami semua..
Abis senaman, kami dihidangkan nasi lemak serta air kotak utk satapan sarapan kami..ucapan terima kasih kepada biro makan iaitu saudari ain fatihah, saudara adli safwan dan saudari atirah kerana menyediakn sarapan pada pagi itu..
Pada jam 9.00 pagi kami berkupul mengikut kumpulan gunung utk dipecahkan bg memudahkan pengagihan kumpulan di dalam bas dipermudahkan..kumpulan kami bersama2 gunung chali dan gunung murud didalam satu bas..
Sebelum bertolak kami diiringi dengan bacaan doa serta ucapan selama..



Kemudian berangkatlah kami menuju ke destinasi pilihan iaitu TANJUNG HARAPAN, TASIK CHENDEROH, PERAK..disitu lah kami akan berkampung hampir seminggu bg perkhemahan ini
Perjalanan mengambil masa 4 jam..kelihatan keadaan didalam sepi sunyi kerana semuanya tidur utk mendapatkan rehat yg secukupnya sebelum berhempas pulas mengeluarkan keringat..
Pada jam 11.30pg kami berhenti di kawasan rehat Tapah bagi makan tengahari dan persiapan diri..perjalanan diteruskan pada jam 12.30tghari..
Pada jam 2 ptg tibalah kami di destinasi plihan dengan selamatnya..cuaca hujan tp walaubagaimanapun kami harus berjalan merentasi bukit..jalan xrata serta ladang tembikai sebelum tiba di tapak perkhemahan


Tugasan dan Aktiviti pertama yg kami semua terima adalah persiapan tapak perkhemahan dan kumpulan kami dan gunung semangkuk ditugaskan utk membersihkan bilik air dan tandas..
Aktiviti2 bg gununglain adalah seperti mendirikan khemah penempatan..membersihkan khemah pusat..membuat longkang..membersihkan tapak perkhemahan..memasang lampu..menempatkan kayak..membersihkan dapur..mengemas khemah peralatan..menyelengara bot dan memasang tape sempadan sebagai kawasan larangan..
Semua aktiviti siap pada jam 7.30 malam..
Kemudian kami melakukan persiapan diri solat maghrib dan solat isyak..makan malam disediakan selepas itu..kami dapat merasai makan beramai2 didalam dulang dan maskan tersebut telah di masak oleh kumpulan yg bertugas...setiap arie pasti akan ada satu atau kumpulan gunung yg menyediakan makan pagi, tengah hari dan malam...Alhamdulilah semuanya berjalan lancar wat masa ini..
Selepas makan malam kami berkumpul utk diberikan taklimat bg perjalan perkhemahn utk besok arie..serta sesi berkenalan bersama para pensyarah dan encik2 fasilitator
Kemudian kami semua telah diberikan arahan utk melakukan sport-check bg mengelakkan barang2 terlarang di bawa masuk..
Semua balik ke khemah pernempatan pada jam 12 tgh malam dan ada kumpulan gunung melakukan sentri malam bg menjaga keselamatan para peserta
Itu sahaja utk hari kedua perkhemahan..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan